Digiodlare-projektets utbildningar år 2017
Vilka somekanaler lönar det sig att ta i bruk för företaget?
Utbildningen ordnades första gången sommaren 2017 och på nytt våren 2018.
Kunskapsnivå: nybörjare
Målsättning: Efter utbildningsdagen förstår deltagaren vilka olika some-kanaler och möjligheter det finns, och vilka kanaler som lämpar sig för det egna behovet av marknadsföringskommunikation. Under dagen gör vi en liten genomgång av olika some-kanaler och praktiska exempel på hur olika företag har utnyttjat digital marknadsföringskommunikation. Vi diskuterar också de faktorer som påverkar vilka digitala verktyg man kan ta i bruk och vilka det lönar sig att utnyttja i sin egen verksamhet.
Utbildare: Oskari Virtanen och Niklas Maisi, Mediafarmi Oy
Videoinspelning från sommaren 2017
* * * *
Den elektroniska marknadsföringens möjligheter
Kunskapsnivå: nybörjare
Målsättning: Efter utbildningsdagen förstår du den elektroniska marknadsföringens möjligheter och kan göra val med tanke på det egna företagets helhet. Du kan bedöma vilka kanaler som lämpar sig för din egen affärsverksamhet och hur du får ut den största nyttan.
Utbildare: Suvi Anttila och Inkeri Hennola, ProAgria Keskusten Liitto
Videoinspelning från sommaren 2017
* * * *
Verktygen under kontroll: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, blogg
Kunskapsnivå: nybörjare
Målsättning: Efter utbildningsdagen har deltagaren en uppfattning om hur man gör en profil i olika sociala medier, hur man uppdaterar profilen och marknadsför i olika kanaler samt hur man kan använda olika kanaler synkroniserat.
Utbildare: Suvi Anttila och Inkeri Hennola, ProAgria Keskusten Liitto & Oskari Virtanen och Niklas Maisi, Mediafarmi Oy
Videoinspelning från sommaren 2017
* * * *
Webbshop
Utbildningen ordnades första gången hösten 2017 och på nytt våren 2018.
Kunskapsnivå: nybörjare
Målsättning: Efter utbildningsdagen förstår deltagaren lagbundenheterna för handel på webben. Dessutom bekantar vi oss med den terminologi som används i sammanhanget. Deltagaren kan också bedöma om den egna verksamheten lämpar sig för försäljning via webben och hurdana utmaningarna är. Med hjälp av praktiska exempel behandlar vi olika webbutikers smidighet och funderar på hur verksamheten kan fås smidigare.
Utbildare: Suvi Anttila och Inkeri Hennola ProAgria Keskusten Liitto.
Videoinspelning från hösten 2017
* * * *
Webbsidor, bloggar, sökmotoroptimering (SEO), olika portaler som marknadsföringskanal
Utbildningen ordnades första gången hösten 2017 och på nytt våren 2018.
Kunskapsnivå: nybörjare, du behöver ingen egen profil till någon some-kanal eller ens webbsidor
Efter utbildningsdagen förstår deltagaren hur det lönar sig att bygga upp egna webbsidor, hur mycket det lönar sig att satsa på dem, hur man gör sökmotoroptimering, vilka färdiga bottnar det finns och hur portaler fungerar som gemensamma marknadsföringskanaler
Utbildare: Niklas Maisi och Oskari Virtanen, Mediafarmi Oy
Videoinspelning från våren 2018
* * * *
Utveckling av webbsidors innehåll med tanke på försäljningen
Utbildningen ordnades hösten 2017.
Kunskapsnivå: avancerad
WordPress-sakkunniga Iisakki Pirilä från Piuha Oy gav konkret handledning i hur man gör webbsidor. Utbildningen ger dig färdigheter att skapa egna webbsidor på WordPress-plattform och du lär dig vilka egenskaper det lönar sig att installera på sidorna. Under dagen övar vi också i praktiken på att uppdatera webbsidor.
Utbildare: Iisakki Pirilä, Piuha Oy
* * * *
Utveckling av olika i kanaler och analysering av resultat
Utbildningen ordnades i januari 2018.
Kunskapsnivå: avancerad
Under utbildningsdagen lär du dig utnyttja Facebook-analytik samt Google Analytics för att försäljningsinriktat utveckla dina webbsidor och somekanaler. Sakkunniga Julius Kuutti från Tulos Helsinki Oy utbildar i Google Analytics.
Utbildare: Julius Kuutti, Tulos Helsinki Oy
Projektet finansieras av Nylands NTM-central från programmet för utveckling av landsbygden i Fastlandsfinland.
Comments are closed.