Bli en digiodlare -projektets smågrupper
I smågrupperna tillämpades sådant man lärt sig tidigare, personlig handledning erbjöds och tillsammans bearbetades det egna företagets marknadsföring och kommunikation. Smågrupperna gav kollegialt stöd, nya tankar och tillgång till nya verktyg. Smågruppernas teman skräddarsyddes på basis av deltagarnas önskemål.
Omfattning
Deltagaravgiften omfattade fyra smågruppsträffar och man fick själv välja vilka träffar man ville delta i.
Deltagande i smågrupper gav även möjlighet till att utnyttja 8 timmar personlig handledning med personal trainers.
Målsättning
Arbetet framskred enligt gruppens behov och målsättningen var att i praktiken ta i bruk det man lärt sig:
- uppdatera olika somekanaler
- öppna konton tillsammans
- ta i bruk nya kanaler
- jämföra synligheten av deltagarnas inlägg
Smågrupper
- Facebook-sidor i företagets marknadsföring
- Videoproduktion
- Produktion av lyckat innehåll till sociala medier
- Webbshop
- Utveckling av webbsidor
- Bloggar som marknadsföringsverktyg
- Marknadsföring på some
Projektet finansierades av Nylands NTM-central från programmet för utveckling av landsbygden i Fastlandsfinland.
Comments are closed.